الجمعة , 22 أكتوبر 2021
تصريحات بسمة وهبة عن المركز الذي تسبب في إصابتها بشلل عضلي
تصريحات بسمة وهبة عن المركز الذي تسبب في إصابتها بشلل عضلي

تصريحات بسمة وهبة عن المركز الذي تسبب في إصابتها بشلل عضلي

كتب : هشام صلاح الدين

قامت الإعلامية بسمة وهبة بالتصريح عن تفاصيل إصابتها بشلل عضلي في الوجه، عن طريق فيديو قامت بنشره على صفحتها الشخصية على موقع تبادل الصور والفيديوهات “إنستجرام”.

اقرأ أيضا : تصريحات يكشف عنها عزت العلايلي لأول مرة مع صاحبة السعادة

وذكرت أن الشلل العضلي الذي تعرضت له كان بسبب خطأ من إحدى مراكز التجميل، أثناء قيامها بحقن البوتكس والفيلر في فكها، مما أثر على حركة فكها، ورفضت بسمة وهبة الإدلاء عن اسم المكان الذي تسبب لها في تلك الإصابة وأوضح أن ذلك خطأ وارد الحدوث ولكن يجب الحرص أكثر من ذلك إذ أن تلك الأخطاء من الممكن أن تتسبب في كوارث كبيرة يصعب معالجتها.

وقالت بسمة وهبة في بداية حديثها في الفيديو الذي نشرته على الأنستجرام: ” أنا من شهر كنت تعبانة جدا ومكنتش بعرف افتح بُقى ولا بعرف اكل ولا أدخل شوكة ولا معلقة ولا حتة عيش ولا أي حاجة خالص، وبعدين كنت بالصدفة موجودة فى دبى ورحت لدكتورة شاطرة جدا وقالت لى ده ضغط عصبى وعندك شلل عضلى والعضلات فى فكك مشدودة وتحتاج علاجا طبيعيا وأدوية”.

وتابعت: “أخذت الأدوية وعملت العلاج الطبيعى وملقتش تحسن، فرحت لها تانى النهاردة وقلت لها مفيش تحسن فعملت لى منظار مرة أخرى، وبعدين الست كانت مستغربة وأنا قلت لها أنا معنديش ضغوط “استرس”، وأنا من المرة اللي فاتت عملت روشتة لنفسى مخصوصة وكل حاجة تضايقنى ببعد عنها، وكل حاجة حلوة بقرب منها، والدليل عمرى ما كنت بعمل فيديوهات على إنستجرام وسناب شات اضحك واهزر فيها مع بنتي، كنت بضحك وبهزر وبس”.

وأضافت: “أنا مش عاملة حاجة في حياتي غير إني أنا اضحك وبس، وانتم عارفين أنا بحب التحدي وبحب ابقى مقاتلة، ولما رحت للدكتورة الست كانت هتتجنن من سبب تعبي وقعدت تراجع معايا لورا لحد ما افتكرت من أسئلتها إنى عملت بوتكس وفيلر من شهر، من وقت بداية تعبي بالظبط وفى حقنة اخدتها فى الفك ودخلت على الأحبال الصوتية وهى اللى بوظت الدنيا كلها”.

واستكملت: “هحط خط لا عايزة اتكلم مين اللى عمل لي كده ولا المكان وهو مكان محترم وكويس جدا، أنا ما استرخصتش بالعكس، وممكن أكون حالة حصلت غلطة، عايزة أقول بس للناس تاخد بالها ويتقوا الله فينا ويكونو حريصين جدا وهما بيقربوا من المناطق دى لأنها خطر جدا، والدكتورة قالت لى مش عايزة صوتك يبقى عالي ولا تعملي مجهود بصوتك”

شاهد أيضاً

شريف دسوقي

دعوى قضائية ضد شريف دسوقي بتعويض قدره 5 ملايين جنيه

كتب : هشام صلاح الدين نظرت محكمة الجنح الاقتصادية أمس الأربعاء، الدعوى التي أقيمت ضد …

دلال عبد العزيز

ليلى زاهر تكثف الدعاء للفنانة دلال عبد العزيز بعد تدهور حالتها الصحية

كتب : هشام صلاح الدين قامت الفنانة الشابة ليلى أحمد زاهر بنشر صورة للفنانة دلال …

شريف دسوقي

شريف الدسوقي يتعرض لبتر ساقه بعد إصابته في “وقفة رجالة”

كتب : هشام صلاح الدين نشر الفنان شريف دسوقي منشورًا عبر صفحته الشخصية على موقع …